חפש בבלוג זה

יום ראשון, 22 באפריל 2012

כיסי ריפוי

אתמול ניהלתי שיחה עם עדי (חברה יקרה) על השיח הרוחני בארץ. מאז שכתבתי את הפוסט "ענין נשי" אני מנהלת שיחות עם נשים שמרגישות שהן לא מתחברות לתדר עליו מתקיימים החיים הרוחניים שלנו כאן. אני מבינה למה הן מתכוונות, ניסיתי לגעת בזה מספר פעמים כשכתבתי על "כיסי ריפוי". 

הבעיה בנושא הזה היא שמילים יכולות להרוג אותו. כבר כתבתי בעבר שהדרך היעילה להרוס את הגשר בין העולם הנראה לעולם הנסתר היא לנסות להסביר את הרגשות שלך. זה לא שלי, סחבתי את זה מפאולו קואלו וזה לא הציטוט האחרון שלו לפוסט זה. 

העשייה הרוחנית בארץ מרשימה ביותר. ידע גבוה, מועבר על ידי מורים מרשימים שבעומדם מול קבוצה הם סוחפים את הקהל ומעלים אותו לגבהים. נתקלתי בלא מעט מקרים, אישית ודרך סיפורים של פעילים, על הרבה אגו וקטנוניות מאחורי הקלעים. איך נוצר הפער הזה? איך מורים נפלאים יכולים לראות רחוק וגבוה אבל לא רואים את האנשים הקרובים להם? עדי דברה אתמול על התדר עליו אנו מנהלים את השיח הרוחני, כולל השיח לשלום. היא דברה על תדר גבוה מנטאלי, לא רגשי. כרגיל, הצליחה להבהיר לי את מה שאני מחפשת לשים במילים כבר כמה זמן.

אני קוראת את "אלף" של פאולו קואלו והוא כותב: ..."החיפוש אחר השלום הוא סוג של תפילה שמפיצה אור וחום. צא מעט מעצמך, ותבין שבאור שוכנת הדעת ובחום שוכנת החמלה...". זה מצלצל לי מוכר ומוביל אותי ליומן שלי. ציטוט מ- 18 לדצמבר 2010:

..." פגשתי את דורותי מקליין היום (בת 92 ממייסדות פינדהורן). אישה זוהרת, מאירה. מקורקעת, לא תופסת את עצמה כמשהו מיוחד ויחד עם זאת מכירה בערך עצמה.....לקחתי מהשיחה איתה: לא מספיק לחיות באור, צריך לחיות באהבה. Light אינו מספיק. Love זה הירידה לגוף הפיסי. לא מספיק לחיות באור התקשור, אני מרגישה חלל. המטרה השבוע היא לחיות דרך הגוף הרגשי. אני מתרגלת..."

תמונה מלפני כמה שנים....אורית ואני במקלוד גאנג' (דרמסלה, הודו). גסטהאוס קרוב למתחם של הדאלאי לאמה. 3000 ראשי מנזרים מכל העולם נמצאים במקום בכינוס מיוחד. בשבע בבוקר הם מתכנסים לתפילת בוקר ואנחנו מזנקות למרפסת לשבת מול הצליל. הצליל של הצ'נטינג מגיע אלינו בקו אווירי ועושה עיסוי לבטן התחתונה. מדהים איך צליל יכול לחדור מלמטה, להרטיט את הרחם. ב- 11 הדאלאי לאמה עובר בקהל ואנחנו שועטות למתחם כמו שתי גרופיות. רק לעמוד ליד האיש הזה, להרגיש את החום והאהבה הקורנים ממנו. אני לא מאמינה על עצמי....אף פעם לא הייתי גרופי של אף אחד, גם לא בגיל שש עשרה...האנרגיה שממלאת אותי אחרי כמה דקות במחיצתו, אנרגיה שמועצמת על ידי הקהל הרב, איננה ניתנת לתיאור.

איך נהיים "כאלה"? איך הופכים ל"קפסולת ריפוי"? איך מייצרים כיס ריפוי במקום פיסי? 

זה איננו לימוד של טכניקה, איננו לימוד מילולי. יש כאן תרגול מדיטטיבי אבל מעל לכל זו דרך שמתחילה בנסיגה מעצמך המוכר והידוע. או כמו שסימה לימדה אותי לפני 18 שנה, חיים במקביל דרך שני תדרים, האני החווה והאני המתבונן. הנחת היסוד בכל תהליך מודעות היא שאלו סביבי הם השתקפות שלי. הקושי הוא להאמין בזה, לראות את זה באמת, לקבל את זה גם כשזה ממש לא נעים, ולפרק את המבנה בתוכי שמשקף את "זה".

צחוק....הרבה צחוק, בעיקר על עצמי ועל המקומות ההזויים שאני מוצאת את עצמי. 

אנרגיה מהאדמה, מהגינה, מהטבע. 

זו לפחות התחלה....



 






     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה